/28 30 otázok ktoré vás posunú dopredu Tento test vám odpovie aká dobrá je vaša firma a zároveň vám povie, kde máte ešte potenciál sa zlepšovať. Test je tvorený predovšetkým pre malé a stredné firmy, ktoré už fungujú, ale chceli by sa zlepšiť. Už len samotné zamyslenia sa nad otázkami vás určite inšpiruje a ukáže vám smer čo ďalej vo firme vylepšovať. Test je anonymný a zaberie len 5 minút. Nemusíte nikde vkladať názov firmy ani reálne meno. Po skončení vám pride na mail výsledok. Test hodnotí firmu v štyroch kategóriach:Vízia – stratégia – trh: ako rozumiete tomu čo robíte a kam smerujeteRast – marketing – sales: ako k vám chodia zákaznícíOrganizácia firmy: ako dobre firmu manažujeteCEO – ako fungujete ako CEO Po vyplnení testu vám príde výsledok na mail, zároveň s možnosťami ako postupovať ďalej aby ste mali ešte lepšiu firmu. Test je anonymný. Nikde nezadávate meno firmy ani žiadne ďalšie identifikačné údaje firmy. Aj meno a email môžete vložiť taký, ktorý sa s firmou nedá spojiť.Na email vám príde výsledok a ďalšie možnosti ako postupovať v zlepšovaní firmy. Email sa dá jednoducho zo systému odhlásiť. Súhlas na spracovanie osobných údajovSúhlasím so zasielaním e-mailovej marketingovej komunikácie 1 / 28 Kategória: Základný popis firmy Aký máte obrat firmy? od 100k do 1m eur do 100 000 eur 1m do 10m 10m a viac 2 / 28 Kategória: Základný popis firmy Počet zamestnancov 50-100 0-10 100+ 20-50 10-20 3 / 28 Kategória: Základný popis firmy Koľko rokov firma funguje? 15 rokov a viac do 1 roka 1-5 rokov 5-10 rokov 10-15 rokov 4 / 28 Kategória: Základný popis firmy Odvetvie, v ktorom pôsobíte E-commerce (čokoľvek, kde sa snažíte predávať online ale môžte popri tom aj offline) Agentúra (reklamka, eventovka) Priemysel Cestovný ruch IT firma (cloudy, software, gaming, online,…) Služby Start-up Retail (predajňe, reštiky,…) 5 / 28 Kategória: Základný popis firmy Trhy na ktorých pôsobíte Hlavný trh Slovensko a ale sme silný aj v Česku Náš hlavný trh je Slovensko Hlavný trh je Slovensko a potom skúšame okolité krajiny Náš hlavný trh je Ázia Náš hlavný trh je Amerika Náš hlavný trh je celá Európa Dodávame do celého sveta, náš hlavný trh je mimo Slovenska 6 / 28 Kategória: Jasnosť toho, čo robím Vízia firmy Mám spísanú jednu marketingovú vetičku Mám to jasne zadefinované, spísané a odkumunikované do firmy Neverím na takéto bullshity Mám to v hlave, ale nemám to jasne na papieri napísané 7 / 28 Kategória: Jasnosť toho, čo robím Stratégia firmy Nemáme to zadefinované a cítim, že to chýba. Robím tak, ako sme začali a ako to cítim a ide to Máme ju úplne jasne zadefinovanú a riadime sa podľa nej a funguje Stratégia? To nie je to isté čo vízia? Neviem rozdiel 8 / 28 Kategória: Jasnosť toho, čo robím Plán na najbližší rok Neplánujeme na ďalší rok, robíme ako príde Plán som robil, nevyšlo to a pokladám to za stratu času Mám ho v hlave, prípadne vo svojich poznámkach Počkať, plán nie je to isté, čo stratégia? Máme plán na najbližší rok aj s presnými cieľmi, čo chceme dosiahnuť a projektami, ktoré chceme dokončiť 9 / 28 Kategória: Jasnosť toho, čo robím Konkurencia Chápem, že nejaká je ale idem si svoje a moc ich neriešim Mám veľmi dobrý prehľad aj o Svetovej konkurencii a viem, čo su naše výhody a slabiny Mám veľmi dobrý prehľad o lokálnej konkurencii a viem, čo su naše výhody a slabiny Nemáme žiadnu konkurenciu 10 / 28 Kategória: Jasnosť toho, čo robím KPI alebo meranie dôležitých indikátorov našej firmy Nemáme KPI, lebo neviem čo to je Všetky dôležité veci vo firme si meriame a pravidelne vyhodnocujeme a na základe toho sa rozhodujeme Nemáme KPI, lebo to neuznávam Máme nejaké KPI a zbierame si dáta, ale moc sa podľa toho neriadime 11 / 28 Kategória: Rast – marketing – obchod Kto má na starosti marketing vo firme? Robím to celé ja Marketingu ani získavaniu nových klientov sa proaktívne nevenujeme Máme fulltime šéfa marketingu, ktorý sa o to všetko stará Ja to riešim a spolupracujeme s agentúrami alebo freelancermi Máme človeka vo firme, ktorý sa tomu venuje ale má na starosti aj iné veci vo firme 12 / 28 Kategória: Rast – marketing – obchod Koľko investujete do marketingu? Neviem presne, robíme to podľa potreby Máme presne vypočítaný budget, ktorý stanovujeme každý rok a pravidelne vyhodnocujeme Do marketingu nedávame skoro nič, lebo nemáme na to peniaze 13 / 28 Kategória: Rast – marketing – obchod Ako vyhodnocujete úspešnosť marketingu? V zásade nijako Pozerám sa, či rastieme a koľko mám peňazí na účte Porovnávam, koľko som dal do marketingu a koľko odtiaľ prišlo Marketingový tím ma svoje presne zadefinované KPI, ktoré si pravidelne prechádzame a vyhodnocujeme 14 / 28 Kategória: Rast – marketing – obchod Expanzia na iné trhy Nechceme alebo nevieme expandovať Sme už veľmi aktívny na iných trhoch a pokračujeme ďalej Už sme skúšali isť aj mimo Slovenska ale nie sme moc úspešní Sme hlavne na slovensku, radi by sme šli za hranice ale ešte sme nezačali 15 / 28 Kategória: Organizácia firmy Aká je energia a nálada vo firme? Neviem. nikdy som sa nad tým takto nezamýšlal Je to také nemastné neslané, nič strašné sa nedeje, ale chýba nám impulz a iskra Je to zlé. ľudia aj ja sú demotivovaní a neviem čo ďalej Je výborná. rastieme, máme pohodu a ľudia sú u nás nadšení 16 / 28 Kategória: Organizácia firmy Organizačná štruktúra firmy Mám to v hlave Kašlem na také veci, fungujeme bez toho Snažili sme sa to nejako zakresliť, ale je v tom chaos a nie sú úplne jasné role a zodpovednosti Mám to jasne nakreslené, kto je za čo zodpovedný a máme v tom jasno 17 / 28 Kategória: Organizácia firmy Stredný manažment firmy Mám vytvorený tím ľudí, ktorí majú jasné ciele, budgety a KPI a samostatne makajú Neviem sa spoľahnúť ešte na svojich ľudí, aby samostatne fungovali Všetko robím ja a o všetkom rozhodujem Mám vo firme zopár šikovných ľudí, ktorí robia veci samostatne, ale nemám to nijako organizačne podchytené 18 / 28 Kategória: Organizácia firmy Plánovanie a rozhodovanie o smerovaní firmy a projektov Plánujeme spolu so stredným manažmentom a top ľudmi z firmy spoločne rozmýšlame, ako napredovať Neplánujeme nijako dopredu, robíme ako príde Ja si to naplánujem všetko a rozdám úlohy 19 / 28 Kategória: Organizácia firmy Rozpočet a čísla V číslach firmy mám jasno. Vedieme si aj manažérske účtovníctvo, viem presne na centy, aké mám náklady a aké produkty nám zarábajú najviac Neriešim vôbec čísla. Pozriem obrat a koľko mám na účte a v nejakom našom systéme Máme veľmi podrobné čísla o všetkom ale priznám sa, že to moc nepozeráme a neorientujeme sa podľa toho Neviem vôbec Keď chcem vedieť ako sme na tom, opýtam sa účtovníkov 20 / 28 Kategória: Organizácia firmy Financovanie firmy Nemáme dostatok financií na poriadny rast ale nechem ich zháňať od investorov alebo banky Máme dostatok financií z fungovania firmy a neviem, kde poriadne ich investovať, aby sme ešte viac rástli Nemáme dostatok financií na poriadny rast ale riešim to tak, že ich zháňam od investorov alebo bánk Takto som sa nad tým ešte nezamýšlal. Nejak fungujeme Máme dostatok financií a všetky využívame v súlade s našou stratégiou a vďaka tomu rastieme a keby sme mali ešte viac, tak rastieme ešte viac 21 / 28 Kategória: Organizácia firmy Vzdelávanie vo firme Máme nastavený systém vzdelávania všetkých zamestnancov a ich postupného upgradovania Podľa potreby ich nepravidelne školíme Neriešim absolútne vzdelávanie zamestnancov a ich napredovanie 22 / 28 Kategória: Organizácia firmy Odmeňovanie vo firme Máme fixné mzdy a miestami dávame odmeny Máme fixné odmeny a podľa toho sa ide a to musí stačiť Máme odladený systém odmeňovania Máme odladený systém odmeňovania a top zamestnanci majú dokonca podiel vo firme (ESOP) Toto vôbec nemáme podchytené a premyslené 23 / 28 Kategória: Organizácia firmy Stretnutia (meetingy) Máme efektívny a zabehnutý systém stretnutí, kde si veci kontrolujeme a rozprávame sa, ako ďalej Stretávame sa veľa a pravidelne, ale nie je to efektívne Nemáme nijako zadefinované pravidelné stretnutia a čo sa na nich rieši 24 / 28 Kategória: Organizácia firmy Inovácie Nerozmýšlam nad novými vecami, chcem robiť to, čo robíme teraz Ja sa pravidelne zamýšlam, čo nové priniesť na trh a čo vylepšiť Máme tím na to určený, ktorý nám robí R&D a neustále systematický riešime, čo ďalej Sem – tam niečo nové poriešime, ale nemáme na to systém ani vyčlenený rozpočet Raz za čas máme meeting k tomu s ľudmi z firmy, kde sa bavíme o tom, čo ďalej 25 / 28 Kategória: Organizácia firmy Zdieľanie úspechu a podpora mimo firmu – sponzoring Sem – tam podporíme niečo podľa toho čo príde a čo sa hodí Ešte sme malá firma a ledva prežívame ale potom budeme Nezištne a premyslene podporujeme vo veľkej miere ľudí a organizácie, ktoré do toho zapadajú Nepodporujeme nič mimo náš biznis 26 / 28 Kategória: Vy – riaditeľ – CEO Zastupiteľnosť – manažérska výkonnosť Mám vo firme dobre rozhodené role a keď na mesiac zmiznem, firma ide ešte lepšie, ako keď tam som Nemám oficialne určeného zástupcu, ale keby zmiznem, tak sú vo firme ľudia, čo to potiahnu Akurát si vychovávam zástupcu, už o tom aj vie a zapájam aj ďalšich ľudí Celá firma je postavená na mne a keby som není, tak to krachne 27 / 28 Kategória: Vy – riaditeľ – CEO Osobný rozvoj Mám vytvorený systém, ako sa vzdelávam, mávam pravidelné školenia, chodím na konferencie a mám mentora alebo coacha Nejako sa vzdelávam, podľa toho čo príde, ale nemám ani mentora ani coacha Nič systémové neriešim 28 / 28 Kategória: Vy – riaditeľ – CEO Ako pracujete na networkingu Robíme firmu z pivnice a moc sa s nikým nestretávame Mám veľmi dobrý network a pracujem na ňom, dokonca aj s inými podnikateľmi a bavím sa s nimi, ako to robia oni Profesijne a pravidelne sa stretávam len s našimi dodávateľmi a ľudmi, s ktorými priamo nejak súvisí môj biznis 0%
30 otázok ktoré vás posunú dopredu
Tento test vám odpovie aká dobrá je vaša firma a zároveň vám povie, kde máte ešte potenciál sa zlepšovať. Test je tvorený predovšetkým pre malé a stredné firmy, ktoré už fungujú, ale chceli by sa zlepšiť. Už len samotné zamyslenia sa nad otázkami vás určite inšpiruje a ukáže vám smer čo ďalej vo firme vylepšovať.
Test je anonymný a zaberie len 5 minút. Nemusíte nikde vkladať názov firmy ani reálne meno. Po skončení vám pride na mail výsledok.
Test hodnotí firmu v štyroch kategóriach:
Po vyplnení testu vám príde výsledok na mail, zároveň s možnosťami ako postupovať ďalej aby ste mali ešte lepšiu firmu.
Test je anonymný. Nikde nezadávate meno firmy ani žiadne ďalšie identifikačné údaje firmy. Aj meno a email môžete vložiť taký, ktorý sa s firmou nedá spojiť.
Na email vám príde výsledok a ďalšie možnosti ako postupovať v zlepšovaní firmy. Email sa dá jednoducho zo systému odhlásiť.
1 / 28
Kategória: Základný popis firmy
Aký máte obrat firmy?
2 / 28
Počet zamestnancov
3 / 28
Koľko rokov firma funguje?
4 / 28
Odvetvie, v ktorom pôsobíte
5 / 28
Trhy na ktorých pôsobíte
6 / 28
Kategória: Jasnosť toho, čo robím
Vízia firmy
7 / 28
Stratégia firmy
8 / 28
Plán na najbližší rok
9 / 28
Konkurencia
10 / 28
KPI alebo meranie dôležitých indikátorov našej firmy
11 / 28
Kategória: Rast – marketing – obchod
Kto má na starosti marketing vo firme?
12 / 28
Koľko investujete do marketingu?
13 / 28
Ako vyhodnocujete úspešnosť marketingu?
14 / 28
Expanzia na iné trhy
15 / 28
Kategória: Organizácia firmy
Aká je energia a nálada vo firme?
16 / 28
Organizačná štruktúra firmy
17 / 28
Stredný manažment firmy
18 / 28
Plánovanie a rozhodovanie o smerovaní firmy a projektov
19 / 28
Rozpočet a čísla
20 / 28
Financovanie firmy
21 / 28
Vzdelávanie vo firme
22 / 28
Odmeňovanie vo firme
23 / 28
Stretnutia (meetingy)
24 / 28
Inovácie
25 / 28
Zdieľanie úspechu a podpora mimo firmu – sponzoring
26 / 28
Kategória: Vy – riaditeľ – CEO
Zastupiteľnosť – manažérska výkonnosť
27 / 28
Osobný rozvoj
28 / 28
Ako pracujete na networkingu