/28 30 otázok ktoré vás posunú dopredu Tento test vám odpovie aká dobrá je vaša firma a zároveň vám povie, kde máte ešte potenciál sa zlepšovať. Test je tvorený predovšetkým pre malé a stredné firmy, ktoré už fungujú, ale chceli by sa zlepšiť. Už len samotné zamyslenia sa nad otázkami vás určite inšpiruje a ukáže vám smer čo ďalej vo firme vylepšovať. Test je anonymný a zaberie len 5 minút. Nemusíte nikde vkladať názov firmy ani reálne meno. Po skončení vám pride na mail výsledok. Test hodnotí firmu v štyroch kategóriach:Vízia – stratégia – trh: ako rozumiete tomu čo robíte a kam smerujeteRast – marketing – sales: ako k vám chodia zákaznícíOrganizácia firmy: ako dobre firmu manažujeteCEO – ako fungujete ako CEO Po vyplnení testu vám príde výsledok na mail, zároveň s možnosťami ako postupovať ďalej aby ste mali ešte lepšiu firmu. Test je anonymný. Nikde nezadávate meno firmy ani žiadne ďalšie identifikačné údaje firmy. Aj meno a email môžete vložiť taký, ktorý sa s firmou nedá spojiť.Na email vám príde výsledok a ďalšie možnosti ako postupovať v zlepšovaní firmy. Email sa dá jednoducho zo systému odhlásiť. Súhlas na spracovanie osobných údajovSúhlasím so zasielaním e-mailovej marketingovej komunikácie 1 / 28 Kategória: Základný popis firmy Aký máte obrat firmy? 10m a viac do 100 000 eur od 100k do 1m eur 1m do 10m 2 / 28 Kategória: Základný popis firmy Počet zamestnancov 0-10 10-20 100+ 20-50 50-100 3 / 28 Kategória: Základný popis firmy Koľko rokov firma funguje? 5-10 rokov 1-5 rokov 15 rokov a viac 10-15 rokov do 1 roka 4 / 28 Kategória: Základný popis firmy Odvetvie, v ktorom pôsobíte IT firma (cloudy, software, gaming, online,…) Priemysel Služby E-commerce (čokoľvek, kde sa snažíte predávať online ale môžte popri tom aj offline) Retail (predajňe, reštiky,…) Agentúra (reklamka, eventovka) Start-up Cestovný ruch 5 / 28 Kategória: Základný popis firmy Trhy na ktorých pôsobíte Náš hlavný trh je celá Európa Hlavný trh je Slovensko a potom skúšame okolité krajiny Náš hlavný trh je Amerika Dodávame do celého sveta, náš hlavný trh je mimo Slovenska Hlavný trh Slovensko a ale sme silný aj v Česku Náš hlavný trh je Slovensko Náš hlavný trh je Ázia 6 / 28 Kategória: Jasnosť toho, čo robím Vízia firmy Mám to jasne zadefinované, spísané a odkumunikované do firmy Neverím na takéto bullshity Mám spísanú jednu marketingovú vetičku Mám to v hlave, ale nemám to jasne na papieri napísané 7 / 28 Kategória: Jasnosť toho, čo robím Stratégia firmy Stratégia? To nie je to isté čo vízia? Neviem rozdiel Máme ju úplne jasne zadefinovanú a riadime sa podľa nej a funguje Nemáme to zadefinované a cítim, že to chýba. Robím tak, ako sme začali a ako to cítim a ide to 8 / 28 Kategória: Jasnosť toho, čo robím Plán na najbližší rok Neplánujeme na ďalší rok, robíme ako príde Máme plán na najbližší rok aj s presnými cieľmi, čo chceme dosiahnuť a projektami, ktoré chceme dokončiť Plán som robil, nevyšlo to a pokladám to za stratu času Mám ho v hlave, prípadne vo svojich poznámkach Počkať, plán nie je to isté, čo stratégia? 9 / 28 Kategória: Jasnosť toho, čo robím Konkurencia Chápem, že nejaká je ale idem si svoje a moc ich neriešim Mám veľmi dobrý prehľad o lokálnej konkurencii a viem, čo su naše výhody a slabiny Mám veľmi dobrý prehľad aj o Svetovej konkurencii a viem, čo su naše výhody a slabiny Nemáme žiadnu konkurenciu 10 / 28 Kategória: Jasnosť toho, čo robím KPI alebo meranie dôležitých indikátorov našej firmy Nemáme KPI, lebo to neuznávam Nemáme KPI, lebo neviem čo to je Máme nejaké KPI a zbierame si dáta, ale moc sa podľa toho neriadime Všetky dôležité veci vo firme si meriame a pravidelne vyhodnocujeme a na základe toho sa rozhodujeme 11 / 28 Kategória: Rast – marketing – obchod Kto má na starosti marketing vo firme? Ja to riešim a spolupracujeme s agentúrami alebo freelancermi Máme fulltime šéfa marketingu, ktorý sa o to všetko stará Robím to celé ja Marketingu ani získavaniu nových klientov sa proaktívne nevenujeme Máme človeka vo firme, ktorý sa tomu venuje ale má na starosti aj iné veci vo firme 12 / 28 Kategória: Rast – marketing – obchod Koľko investujete do marketingu? Do marketingu nedávame skoro nič, lebo nemáme na to peniaze Máme presne vypočítaný budget, ktorý stanovujeme každý rok a pravidelne vyhodnocujeme Neviem presne, robíme to podľa potreby 13 / 28 Kategória: Rast – marketing – obchod Ako vyhodnocujete úspešnosť marketingu? Porovnávam, koľko som dal do marketingu a koľko odtiaľ prišlo Pozerám sa, či rastieme a koľko mám peňazí na účte V zásade nijako Marketingový tím ma svoje presne zadefinované KPI, ktoré si pravidelne prechádzame a vyhodnocujeme 14 / 28 Kategória: Rast – marketing – obchod Expanzia na iné trhy Už sme skúšali isť aj mimo Slovenska ale nie sme moc úspešní Sme hlavne na slovensku, radi by sme šli za hranice ale ešte sme nezačali Sme už veľmi aktívny na iných trhoch a pokračujeme ďalej Nechceme alebo nevieme expandovať 15 / 28 Kategória: Organizácia firmy Aká je energia a nálada vo firme? Je to zlé. ľudia aj ja sú demotivovaní a neviem čo ďalej Neviem. nikdy som sa nad tým takto nezamýšlal Je to také nemastné neslané, nič strašné sa nedeje, ale chýba nám impulz a iskra Je výborná. rastieme, máme pohodu a ľudia sú u nás nadšení 16 / 28 Kategória: Organizácia firmy Organizačná štruktúra firmy Snažili sme sa to nejako zakresliť, ale je v tom chaos a nie sú úplne jasné role a zodpovednosti Mám to v hlave Mám to jasne nakreslené, kto je za čo zodpovedný a máme v tom jasno Kašlem na také veci, fungujeme bez toho 17 / 28 Kategória: Organizácia firmy Stredný manažment firmy Všetko robím ja a o všetkom rozhodujem Mám vytvorený tím ľudí, ktorí majú jasné ciele, budgety a KPI a samostatne makajú Mám vo firme zopár šikovných ľudí, ktorí robia veci samostatne, ale nemám to nijako organizačne podchytené Neviem sa spoľahnúť ešte na svojich ľudí, aby samostatne fungovali 18 / 28 Kategória: Organizácia firmy Plánovanie a rozhodovanie o smerovaní firmy a projektov Neplánujeme nijako dopredu, robíme ako príde Plánujeme spolu so stredným manažmentom a top ľudmi z firmy spoločne rozmýšlame, ako napredovať Ja si to naplánujem všetko a rozdám úlohy 19 / 28 Kategória: Organizácia firmy Rozpočet a čísla Neviem vôbec Neriešim vôbec čísla. Pozriem obrat a koľko mám na účte a v nejakom našom systéme Keď chcem vedieť ako sme na tom, opýtam sa účtovníkov V číslach firmy mám jasno. Vedieme si aj manažérske účtovníctvo, viem presne na centy, aké mám náklady a aké produkty nám zarábajú najviac Máme veľmi podrobné čísla o všetkom ale priznám sa, že to moc nepozeráme a neorientujeme sa podľa toho 20 / 28 Kategória: Organizácia firmy Financovanie firmy Máme dostatok financií z fungovania firmy a neviem, kde poriadne ich investovať, aby sme ešte viac rástli Takto som sa nad tým ešte nezamýšlal. Nejak fungujeme Máme dostatok financií a všetky využívame v súlade s našou stratégiou a vďaka tomu rastieme a keby sme mali ešte viac, tak rastieme ešte viac Nemáme dostatok financií na poriadny rast ale nechem ich zháňať od investorov alebo banky Nemáme dostatok financií na poriadny rast ale riešim to tak, že ich zháňam od investorov alebo bánk 21 / 28 Kategória: Organizácia firmy Vzdelávanie vo firme Neriešim absolútne vzdelávanie zamestnancov a ich napredovanie Podľa potreby ich nepravidelne školíme Máme nastavený systém vzdelávania všetkých zamestnancov a ich postupného upgradovania 22 / 28 Kategória: Organizácia firmy Odmeňovanie vo firme Máme fixné mzdy a miestami dávame odmeny Máme fixné odmeny a podľa toho sa ide a to musí stačiť Máme odladený systém odmeňovania Máme odladený systém odmeňovania a top zamestnanci majú dokonca podiel vo firme (ESOP) Toto vôbec nemáme podchytené a premyslené 23 / 28 Kategória: Organizácia firmy Stretnutia (meetingy) Nemáme nijako zadefinované pravidelné stretnutia a čo sa na nich rieši Stretávame sa veľa a pravidelne, ale nie je to efektívne Máme efektívny a zabehnutý systém stretnutí, kde si veci kontrolujeme a rozprávame sa, ako ďalej 24 / 28 Kategória: Organizácia firmy Inovácie Raz za čas máme meeting k tomu s ľudmi z firmy, kde sa bavíme o tom, čo ďalej Ja sa pravidelne zamýšlam, čo nové priniesť na trh a čo vylepšiť Nerozmýšlam nad novými vecami, chcem robiť to, čo robíme teraz Sem – tam niečo nové poriešime, ale nemáme na to systém ani vyčlenený rozpočet Máme tím na to určený, ktorý nám robí R&D a neustále systematický riešime, čo ďalej 25 / 28 Kategória: Organizácia firmy Zdieľanie úspechu a podpora mimo firmu – sponzoring Nezištne a premyslene podporujeme vo veľkej miere ľudí a organizácie, ktoré do toho zapadajú Ešte sme malá firma a ledva prežívame ale potom budeme Nepodporujeme nič mimo náš biznis Sem – tam podporíme niečo podľa toho čo príde a čo sa hodí 26 / 28 Kategória: Vy – riaditeľ – CEO Zastupiteľnosť – manažérska výkonnosť Akurát si vychovávam zástupcu, už o tom aj vie a zapájam aj ďalšich ľudí Mám vo firme dobre rozhodené role a keď na mesiac zmiznem, firma ide ešte lepšie, ako keď tam som Nemám oficialne určeného zástupcu, ale keby zmiznem, tak sú vo firme ľudia, čo to potiahnu Celá firma je postavená na mne a keby som není, tak to krachne 27 / 28 Kategória: Vy – riaditeľ – CEO Osobný rozvoj Nič systémové neriešim Nejako sa vzdelávam, podľa toho čo príde, ale nemám ani mentora ani coacha Mám vytvorený systém, ako sa vzdelávam, mávam pravidelné školenia, chodím na konferencie a mám mentora alebo coacha 28 / 28 Kategória: Vy – riaditeľ – CEO Ako pracujete na networkingu Mám veľmi dobrý network a pracujem na ňom, dokonca aj s inými podnikateľmi a bavím sa s nimi, ako to robia oni Profesijne a pravidelne sa stretávam len s našimi dodávateľmi a ľudmi, s ktorými priamo nejak súvisí môj biznis Robíme firmu z pivnice a moc sa s nikým nestretávame 0%
30 otázok ktoré vás posunú dopredu
Tento test vám odpovie aká dobrá je vaša firma a zároveň vám povie, kde máte ešte potenciál sa zlepšovať. Test je tvorený predovšetkým pre malé a stredné firmy, ktoré už fungujú, ale chceli by sa zlepšiť. Už len samotné zamyslenia sa nad otázkami vás určite inšpiruje a ukáže vám smer čo ďalej vo firme vylepšovať.
Test je anonymný a zaberie len 5 minút. Nemusíte nikde vkladať názov firmy ani reálne meno. Po skončení vám pride na mail výsledok.
Test hodnotí firmu v štyroch kategóriach:
Po vyplnení testu vám príde výsledok na mail, zároveň s možnosťami ako postupovať ďalej aby ste mali ešte lepšiu firmu.
Test je anonymný. Nikde nezadávate meno firmy ani žiadne ďalšie identifikačné údaje firmy. Aj meno a email môžete vložiť taký, ktorý sa s firmou nedá spojiť.
Na email vám príde výsledok a ďalšie možnosti ako postupovať v zlepšovaní firmy. Email sa dá jednoducho zo systému odhlásiť.
1 / 28
Kategória: Základný popis firmy
Aký máte obrat firmy?
2 / 28
Počet zamestnancov
3 / 28
Koľko rokov firma funguje?
4 / 28
Odvetvie, v ktorom pôsobíte
5 / 28
Trhy na ktorých pôsobíte
6 / 28
Kategória: Jasnosť toho, čo robím
Vízia firmy
7 / 28
Stratégia firmy
8 / 28
Plán na najbližší rok
9 / 28
Konkurencia
10 / 28
KPI alebo meranie dôležitých indikátorov našej firmy
11 / 28
Kategória: Rast – marketing – obchod
Kto má na starosti marketing vo firme?
12 / 28
Koľko investujete do marketingu?
13 / 28
Ako vyhodnocujete úspešnosť marketingu?
14 / 28
Expanzia na iné trhy
15 / 28
Kategória: Organizácia firmy
Aká je energia a nálada vo firme?
16 / 28
Organizačná štruktúra firmy
17 / 28
Stredný manažment firmy
18 / 28
Plánovanie a rozhodovanie o smerovaní firmy a projektov
19 / 28
Rozpočet a čísla
20 / 28
Financovanie firmy
21 / 28
Vzdelávanie vo firme
22 / 28
Odmeňovanie vo firme
23 / 28
Stretnutia (meetingy)
24 / 28
Inovácie
25 / 28
Zdieľanie úspechu a podpora mimo firmu – sponzoring
26 / 28
Kategória: Vy – riaditeľ – CEO
Zastupiteľnosť – manažérska výkonnosť
27 / 28
Osobný rozvoj
28 / 28
Ako pracujete na networkingu